Dunaújvárosi Hirlap logó

2012.05.17. csütörtök, Paszkál

Tudomány

Szeles idő borult ég
min. 8°C | max. 19 °C

Itt vagyok most: dh-online.hu / Tudomány

Jön a cukoradó?

A cukor épp olyan káros és addiktív, mint az alkohol vagy a nikotin, ezért fogyasztását adók segítségével kell szabályozni - vélik amerikai szakértők, akik a Nature legújabb számában tették közzé tanulmányukat.


2012. február. 02. csütörtök | Szerző: MTI



TETSZETT A CIKK?

Ossza meg az alábbi közösségi oldalakon is:

iwiw iwiw Delicious Delicious Digg Digg Facebook Facebook GReader GReader URLGuru URLGuru StumbleUpon StumbleUpon Tumblr Tumblr Twitter Twitter dropshadow

Többre kíváncsi? Iratkozzon fel a hírlevelünkre, RSS-feedünkre!

nyomtatás nyomtatás | küldés e-mailban Küldés e-mailben | A+ | A- | Megosztom hozzászólás 0 hozzászolás



Mint a San Franciscó-i Kaliforniai Egyetem kutatói rámutatnak, a cukorfogyasztás az elmúlt ötven év alatt megháromszorozódott világszerte. Ez a tendencia összekapcsolható a túlsúlyosak és elhízottak számarányának növekedésével, a magas vérnyomás és diabétesz terjedésével - olvasható a BBC News (http://www.bbc.co.uk) hírei között.

Cukoradó?

Cukoradó? (Foró: Túry Gergely)

Robert Lustig gyermekgyógyász-professzor, a tanulmány első szerzője szerint a kormányoknak meg kell fontolniuk a cukrozott ételek-italok megadóztatását. Javaslataik között szerepel, hogy korlátozni kell e termékek forgalmazását az iskolai órák alatt, vagy esetleg be kell tiltani eladásukat bizonyos kornál fiatalabb gyerekek számára.

Peter Scarborough, az Oxfordi Egyetem közegészségügyi intézetének vezető szakértője szerint is a döntéshozóknak meg kell fontolniuk bizonyos termékek megadóztatását. Ugyanakkor úgy véli, hogy csak egyféle élelmiszerek megadóztatása nem várt következményekkel járhat, az emberek inkább visszafogják a gyümölcs- és zöldségfogyasztást, hogy legyen elég pénzük a kedvenc termékekre.

"Amennyiben a telített zsírokat, sót és cukrot egyszerre adóztatjuk meg, s ugyanakkor támogatjuk a gyümölcs- és zöldségfogyasztást, ez egészségesebb étrend kialakítását segítheti elő" - vélekedett Peter Scarborough.

Címkék: adó, cukor, cukoradó, amrikai szakértők



lightgreyboxtop

Hozzászólások »


Még nem érkezett hozzászólás.


Tisztelt felhasználók!

Komment írásához regisztráció szükséges. Ha korábban regisztrált már az oldalunkon, akkor lépjen be, ha nem, akkor pár perc alatt regisztrálhatja magát.

Belépés Regisztráció Elfelejtette jelszavát Aktivációs levél

Top10

1.   Hingyi László a befutó - A Fidesz támogatásával induló független jelölt nyert
2.   Baleset a 6-os úton - Két autó ütközött Dunaújvárosnál
3.   Olvasói panasz: rákiabált a jegyellenőr a tizenegy éves fiúra
4.   Az elnök gesztusa a női kézilabda megmaradásáért
5.   Veszélyes anyag szóródott szét az úttesten Nagyvenyimen - megszűnt a lezárás
6.   Muki és személykocsijai a Vidám Parkban vesztegelve várják a jobb időket
7.   Voks után, voks előtt - Kampány kampányt követ a városban
8.   Egyenlített a Szeged a bajnoki döntőben
9.   Videó: Mozgó autóból ugrott lánya után
10.   Spanyol Nagydíj: harmincegy sérült a Williams-tűzesetben (videó)
rightboxbottom2
Hirdetés
Hirdetés

Állás

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
rightboxtop3 rightboxbottom2
oldalsáv alj